Proudly local

buy local 1

As I was saying,  maine, 4 decembrie, va avea loc Food Blogger Conference, winter edition. CAN’T. WAIT.

Dincolo de networking, noutati din domeniu si mai ales mancare buna, unul din motivele pentru care voi participa ( in onoranta calitate de ambasador :D) , este acela ca sunt sigura ca se vor discuta, ca si la editiile anterioare, subiecte care ne intereseaza pe toti, de la nutritie pana la accesul la ingrediente cat mai calitative posibil.

In aceasta perioada, se observa din ce in ce mai mult trezirea constiintei nationale. Pe mine ma bucura foarte mult asta. Mi se pare ca e nevoie de mandrie nationala, de aprecierea a ceea ce avem bun si calitativ in tara noastra. Si e normal ca tot ceea ce tine de alimente si alimentatie sa fie printre primele prioritati. Ce am observat, over and over again, din UK pana in Australia, este crearea identitatii nationale in concordanta cu produsele pe care tara respectiva le produce. Atunci cand am citit pe o eticheta „Proudly produced in Australia” si cand mi s-a explicat ca australienii prefera de cele mai multe ori sa cumpere alimente produse pe teritoriul lor, m-a incercat o senzatie de regret insotita de o revelatie: si la noi sunt atat de multe produse, mult mai naturale decat in alte parti, dar lipsa de promovare si de orgnizare a producatorilor are ca efect castigul marilor branduri care stiu sa comunice mai bine si sa isi promoveze produsele eficient. SI ESTE PACAT.

La editia din vara a Food Bloggers Conference unii dintre cei mai importanti chefi romani si-au exprimat dorinta de a avea ca furnizori producatori romani de legume, fructe, carne, etc pentru restaurantele pe care le conduc. Cred ca e foarte important sa ajunga aceasta informatie la urechile potrivite, si poate, incet, incet vom avea si noi afisat in supermarketuri si restaurante, asa cum se intampla in toata lumea : „proudly local”.

In perioada asta, cu un premier care are ca specialitate agricultura si accesarea fonndurilor europene, sunt sigura ca va exista o sansa marita de dezvoltare a acestei parti a economiei.

Sper sa vorbim maine despre asta, despre cum s-ar putea sustine acest lucru cat mai coerent si prin atitudinea noastra ca bloggeri, oameni care zi de zi se informeaza despre ceea ce inseamna food in Romania, si sa intelegem ca trebuie sa contribuim si noi cat mai mult, prin comunicare eficienta, la sustinerea economiei, prin promovarea produselor locale. Because, let’s face it: nimic nu are gust mai bun decat o rosie de gradina din Romania. Sau decat  un gem din fructe de padure adevarat. Si mai sunt atatea si atatea exemple.

Daca ne implicam si noi, poate vor incepe si producatorii sa creada ca pot sa furnizeze produse in cantitati mai mari, ca exista interes si cerere, si vor invata sa lupte sa ofere o dversitate mai mare si o calitate constanta.

Asa ca, please involve yourself. Conferinta se poate urmari si live pe website-ul http://www.2015.foodbloggers.ro/ . Si daca o veti urmari in numar cat mai mare, exista o sansa, ca poate unul dintre voi care e ruda cu Tanti Maria care cultiva rosii sa ii spuna ca ca un super – chef, undeva, intr-o bucatarie perfomanta a unui restaurant de la oras, isi doreste foarte mult sa gateasca cu rosiile ei gustoase. Si poate va face un efort mai mare sa cultive mai multe soiuri, pentru ca va crede in importanta a ceea ce produce.

sursa foto: Pinterest

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s